زیبایی و سلامتی را با ما تجربه کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

در حالت کلی ،جراحی فک وقتی توسط یک جراح با تجربه و آموزش دیده در محلی مطمئن و با امکانات لازم انجام شود بی خطر و مطمئن خواهد بود.بعضی از مشکلات و عوارض جراحی فک با جزئیات در ادامه مطلب توضیح داده شده است.

خونریزی

از آنجایی که جراحی فک که به منظور اصلاح ناهنجاری های فکی انجام می شود یک جراحی انتخابی است ،تیم جراحی باید نهایت تلاش خود را به کار ببندد تا خونریزی را کنترل کرده و نیاز به تزریق خون را کاهش دهد

خونریزی جزئی پس جراحی فک طبیعی است ،ممکن است یک تا دو هفته پس از جراحی فک بالا خون دماغ شوید.خونریزی داخل بافت نرم منجر به کبودی آن قسمت می شود و می تواند خیلی گسترده باشد.در مراحل اولیه، کبودی آرواره را می پوشاند اما اگر گسترش پیدا کند تا پایین گردن و بالای قفسه ی سینه را نیز در بر خواهد گرفت.

خونریزی غیر معمول وقتی است که هنگام جراحی نیاز به انتقال خون باشد با این حال گاهی اوقات ممکن است بیمار به تزریق خون نیاز داشته باشد.بعضی از بیماران قبل از جراحی خون خود را اهدا می کنند و اگر هنگام عمل نیاز بود از آن استفاده می کنند.اشخاصی که جراحی فک را انتخاب می کنند باید چند ماه قبل به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کرده و دندان های خود را ارتودنسی کنند تا نتیجه ی بهتری از جراحی خود بگیرند.

عفونت

در همه ی جراحی ها احتمال عفونت وجود دارد به همین دلیل هم در حین جراحی و هم پس از جراحی به شما آنتی بیوتیک داده می شود که اگر قرار است عفونتی ایجاد شود به راحتی درمان شود.

بی حس شدن

پس از جراحی فک در نواحی اطراف فک دچار بی حسی خواهید شد.اگر فک بالا عمل شده باشد ،بالای دندان ها بی حس خواهد شد و اگر فک پایین عمل شده باشد لب پایین و چانه بی حس خواهد شد و هنگامی که رشته های عصبی در حال بهبود هستند با احساس سوزن سوزن شدن روبرو خواهید شد.احساس عادی معمولا پس از ۶ ماه یا کمتر بر خواهد گشت . در موارد نادر ممکن است بی حسی دائمی شود.

گرفتگی بینی

گرفتگی بینی می تواند ناشی از لوله هایی باشد که در داخل سوراخ های بینی در هنگام جراحی جاگذاری شده است یا اینکه پس از جراحی فک بالا اتفاق بیفتد.وقتی که بینی دچار احتقان می شود می توان به وسیله اسپری های پاک کننده ی مخصوص بینی این مشکل را برطرف کرد.پنبه ی آغشته به آب گرم نیز می تواند برای بیرون آوردن ترشحات بینی مفید باشد.گرفتگی بینی معمولا یک تا دو هفته پس از جراحی ادامه خواهد داشت و پس از آن برطرف خواهد شد

کاهش وزن

اوایل دوره ی پس از جراحی ،کاهش وزن تا ۲.۵ کیلو پیش بینی می شود.در بیشتر موارد کاهش وزن به دلیل کاهش اشتها می باشد که به پوشیدن الاستیک ها مربوط می شود.پس از هفته ی اول اشتهای شما باید به اندازه ی کافی بهبود یابد که بتواند وزن از دست رفته ی شما را جبران کند

سفتی فک و صدای مفاصل فک

پس از جراحی ارتوگناتیک، مفاصل فک به مدت چند ماه سفت خواهد بود.بهترین تمرین برای غلبه بر سفتی مفاصل ،فعالیت های عادی فک مانند جویدن است .گاهی اوقات ممکن است صدای ساییده شدن یا کلیک کردن در مفاصل هنگام شروع حرکت فک اتفاق بیفتد.این صداها ممکن است دائمی باشد اما کاربرد فک را تحت تاثیر قرار نمی دهد.


drdarvishpour.com

  • ۹۸/۰۳/۱۰
  • سارا راهمنش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی