زیبایی و سلامتی را با ما تجربه کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

لکه‌های مقاوم به درمان در نواحی مختلف صورت مانند بینی و پیشانی وجود داشته باشد یا اینکه عوارض پیری زودرس به شکل چین و چروک، کدر، آویزان یا شل شدن پوست مشاهده شود، می‌توان از انواع  لیزر استفاده کرد. لیزری که برای جوانسازی استفاده می‌شود، لیزر فرکشنال نام دارد. این لیزر بیشتر برای جای جوش‌ها، اسکارها و فرورفتگی‌های پوست استفاده می‌شود و برای جوان‌سازی در سنین بالای‌40‌سال مفید است. چنانچه بدون نیاز به جوانسازی از لیزر استفاده شود، هر چند که در دراز‌مدت اثری ازقبیل سرطان‌زایی، بدخیمی یا مشکلات داخلی برای بدن ایجاد نمی‌شود، ولی ممکن است عوارضی از‌قبیل سوختگی و آسیب رسیدن به الیاف زیرین پوست برجای بگذارد، بنابراین توصیه می‌شود تنها در موارد ضروری و پس از مشورت با متخصصان پوست و مو این کار را انجام دهید. طول درمان جوان‌سازی پوست ‌با لیزر به‌طور متوسط 4‌تا 6‌جلسه و فواصل درمان هر 30‌تا 40‌روز است.

برای درمان لکه‌های جای جوش باید چه کار کرد؟ لیزر درمانی بهتر است یا استفاده از کرم‌ها؟ لیزر درمانی در چند جلسه جوابگو است؟

اگر جای جوش‌های باقی‌مانده سطحی و کم‌عمق باشد، بهتر است از کرم‌های ترمیم‌کننده و لایه‌بردار به‌همراه روش‌های لایه‌برداری فیزیکی یا شیمیایی استفاده شود، ولی در مواردی که این جوشگاه‌ها عمیق و فرو رفته یا برجسته و گوشتی باشند، بهتر است از ابتدا از روش‌های جراحی و درمان لیزری سود جست. بهترین لیزر برای درمان این موارد در حال حاضر لیزر فرکشنال دی‌اکسید‌کربن (CO2)  است که به‌طور متوسط از 4‌تا 7‌بار درمان لیزری استفاده می‌شود و فواصل درمان نیز 4‌تا 6‌هفته یک‌بار است.

پوست صورتم کک و مک دارد، پنج سال پیش پیلینگ انجام دادم ولی بعد از یک الی دو ماه دوباره کک و مک‌هایم بیشتر هم شد، آیا با لیزر می‌شود این کک و مک‌ها را از بین برد، در‌مورد لیزر توضیح دهید؟

کک و مک‌ها معمولا ناشی از تجمع رنگدانه‌های پوستی و زیاد شدن این رنگدانه (ملانین) در پوست هستند و در اکثر موارد منشا ژنتیک و خانوادگی دارند. درمان این موارد با داروهای روشن‌کننده و روش‌های ساینده از‌قبیل میکرودرم ابریژن و پیلینگ شیمیایی گرچه موثر است، ولی به‌دلیل ذات درونی و استعداد پوستی افراد مبتلا، متاسفانه برگشت ضایعات پوستی نیز محتمل است. درمان لیزری اختصاصی این ضایعات پوستی لیزر کیوسوئیچ Nd:YAG است که با تمرکز نور لیزر در طول موج متناسب، رنگدانه ملانین موجود در این ضایعات را مورد هدف قرار داده و آن را متلاشی و تخریب می‌کند. سوختگی سطحی ناشی از این درمان طی چند روز بهبود یافته و نمای ظاهری پوست نیز پس از یک تا دو ماه طبیعی می‌شود. در انتها باید اشاره کرد که برخی کک و مک‌ها به لیزر نیز مقاوم‌اند و احتمال دارد که نیاز به تکرار درمان لیزری در آینده هم وجود داشته باشد.

clinicaria.com

  • ۹۸/۰۳/۰۹
  • سارا راهمنش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی